domingo, 30 de septiembre de 2007

La Primera ara és La Uno

Segur que molts dels que em llegiu ja ho haureu comprovat fa uns dies... però he de reconèixer que no miro massa la tele (ohh!! Un comunicador que no mira la tele!). Aquest cap de setmana, fent zapping, he anat a parar a La Primera de TVE. Quina sorpresa la meva al sentir que la veu en off corporativa anunciava un programa pel diumenge a “La Uno”! Què és això? “La Uno”? Una persona com jo, que m’he passat molts anys de la meva vida corregint a la gent que pronunciava malament els noms dels canals de televisió (La Primera, no La Uno... Canal Català, no Canal Sabadell...) acabava de veure com els seus ideals i coneixements queien al terra!

Doncs sí, amics. TVE ha decidit canviar el nom del seu primer canal, passant-se a denominar “La Uno”, i deixant així el nom de “La Primera”. Pel que sembla, pretenen unificar els noms dels seus dos principals canals (La Dos es denomina així des dels anys ’80). Personalment considero que és un error. La Primera es denominava així perquè era, efectivament, el primer canal de TVE. I La Dos, es deia així per evitar la denominació pejorativa de “La Segunda”. Així ha estat els últims 15 anys... perquè ha de canviar ara? TVE ha cedit davant dels espectadors que encara no havien aprés el seu nom? (“tele uno”, “la uno”) o simplement s’han resignat a acceptar que mai més tornaran a ser “La Primera” en audiència?

No hay comentarios: