domingo, 8 de febrero de 2009

Els nous semàfors de Sabadell

Quan vaig sentir (i llegir) la notícia de la renovació de tots els semàfors de Sabadell recordo que em vaig alegrar, sobretot perquè amb les noves llums s'estalviaria energia i es faria un rentat de cara a la ciutat (i, de pas, la modernitzaríem una mica). La meva sorpresa va ser comprovar que la renovació dels semàfors era, en realitat, només de la seva llum. És a dir: el semàfor, en sí, continuava sent el mateix, amb els seus colors tradicionals i incombinables. Bé, en realitat és una tonteria, però m'esperava uns nous i moderns semàfors com els de Terrassa o una aposta per uns colors "menys agressius", com per exemple els de la zona de l'Eix Macià o els de la Rambla. Deixant de banda aquesta petita decepció, la sorpresa més gran va arribar quan, fa unes setmanes, conduint a la nit per la Rambla de Sabadell, em vaig topar amb la potència desmesurada de les noves leds dels semàfors! Ningú s'ha adonat? És impossible conduir a la nit sense que les potents leds no aconsegueixin tancar-te els ulls, amb el perill que això comporta. I l'excusa no pot ser que els leds són així... perquè vinc ara mateix de Barcelona i, allà, els semàfors amb leds no tenen aquesta potència innecessària! Fixeuvos a la nit i veureu com tinc raó...

1 comentario:

Anónimo dijo...

Es veritat que ja podien haver aprofitat per renovar l'estructura dels semàfors... Amb els leds no calen els anti-reflectors per exemple... Però sobretot que no possin els de Terrassa que el ninotet del semàfor de peatons és molt lleig xDDD
Salut!

Tharga