jueves, 30 de octubre de 2008

HBO Voyeur; una campanya excel·lent!


Per temes professionals, estic tota la tarda informant-me de l'HBO Voyeur; una campanya publicitària no convencional de la cadena de televisió americana HBO. Crec que estic davant de la millor campanya mai feta fins al moment. És espectacular. A nivell tècnic: complicat, un repte, un somni. A nivell gràfic: preciós. A nivell d'efectivitat: 100%! La selecció de suports no convencionals és simplement sorprenent, la capcitat d'articular una campanya realment multimèdia espanta, i la perfecta entonació entre l'eix de comunicació i el posicionament de la marca és simplement un cas d'estudi.




HBO, una cadena de televisió especialitzada en ficcions (aquest és el seu posicinament), és capaç d'explicar 8 històries a la vegada, perfectament sincronitzades i interconnectades entre elles. I ho fa utilitzant el voyeurisme com la millor manera de connectar amb el seu target (tots tenim una necessitat voyeur, de tafanejar, de veure sense ser vistos...). L'espectador pot construir la seva pròpia pel·lícula en l'ordre que ell vulgui, a través de fragments de ficcions curts però intensos. I davant la saturació publicitària que tenim avui en dia, aplica l'originalitat en la selecció de suports: des d'internet fins a la façana d'un edifici a NY! I, en quant a les eines d'internet, les explota al màxim, creant una veritable història darrera de cada personatge, que permet a l'espectador bucejar, investigar, arribar a l'essència de cada "persona" i de cada història. Realment espectacular!
No m'extranya gens que aquesta campanya de BBDO NY fos la gran triomfadora als Cannes de l'any passat!
Aquesta campanya confirma que, actualment, l'èxit en publicitat radica en el fet de realitzar una correcta selecció de suports, aplicant l'originalitat... i no tant en la capacitat massiva de la mateixa campanya. És el futur. És el present!

No hay comentarios: